Sukk, igjen, er litt treg med å oppdatere ja...utsetter og utsetter til det blir kjempe masse å skrive om, istedentfor å oppdatere litt innimellom :P er hjelt håpløs jeg ^-^'
Ja, hvor skal jeg begynne denne gange...? i sånne tilfeller så er det veldig greit å gå tilbake i fotoalbmuet mitt og ta en titt på de nyeste bildene. Som jeg sa i sist post så skulle Ragnhild og jeg avgårde til Tokyo, og det gjorde vi :)
Følelsen av å være i Tokyo minner meg om da jeg var i New York for en del år siden, like travelt og like mye lyder og bilder overalt. De første dagene var det helt fantastisk å være i Tokyo, men den siste dagen var Ragnhild og jeg helt utslitt og var sjeleglad for å komme tilbake til stille og rolige Akita :)
Tror kanskje grunnen til at vi ble så utrolig lei til slutt var nok at vi hadde så dårlig tid og så utrolig mye vi skulle se, vi løp fra det ene stedet til det andre, og var veldig trøtt da vi endelig kom tilbake til hotellet. Så hjalp det heller ikke med at jeg snakket og gikk litt i søvnet (eller satt meg opp i sengen og skulle til å gå ut av rommet, men så greide jeg å overtale meg selv til å legge meg igjen, eller Ragnhild sa "gå og legg deg!")
Vi var i et av de mest populære områdene i Tokyo, Akhibara, det var det nærmeste området for oss i forhold til hotellet og det stedet som vi var mest intressert i. Vi fikk en goddel blikk fra folk som gikk forbi oss, men begynner vel å bli vant til det ^^' Så ikke så mange andre utlendinger enn oss der faktisk, samme var det i Disneyland (men det skal jeg snakke om senere).
Vi møtte på noen av de andre elevene fra skolen vår, så resten av fredagen var vi sammen med de og gikk rundt og såi området på butikker og cafer. Det endte opp med at vi gikk på en Maidcafe for å se hvordan det var, og det besøket var ganske spesielt ^-^'
Jentene som jobbet der gjorde hva de kunne for å virke søt HELE tiden. Altså, lys pipestemme (lysere enn vanlig stemme for å høre søt ut), overdrevne bevegelser avogtil, fikk gjestene til å gjøre rare ting som å gjøre håndbevegelser og si noen "magiske ord" for at maten skulle smake enda bedre! <-< Det var artig, det skal jeg innrømme, men slitsomt i lengden. Det var underholdene og se på Alex få frysninger hver gang en av jentene som jobbet der stod ved siden av han og snakket, han fikk bare vondt i ørene. Vi tok et bilde sammen med de, og så var det videre rundt i Akhibara.
Var utrolig mange forskjellige butikker der, så vi gikk inn og ut av den ene butikken etter den andre (Ragnhild gikk bitte litt berserk ^-^') Endte opp med at de andre studentene fra universitetet ikke greide å holde tritt med oss (siden de hadde tatt nattbussen og var helt utslitt!) så de bestemte seg for å dra tilbake til hotellet og hvile seg litt. Noen av oss fortsatte, men etterhvert måtte vi bare finne oss et sted å sitte og spise middag, vi var skikkelig sultne! Og så var det tilbake til hotellet, som vi ikke kommer til å bo på igjen :P Luktet tåfis hele tiden, og var litt rare lyder om natten (var et slagsmål i naborommet tydeligvis, selv om jeg ikke hørte det...) Ragnhild var helt utslitt neste morgen, for jeg hadde vist regjert en del i søvne, noen ganger så hadde jeg planlagt å gå ut av rommet faktisk ^_^' men hun sa at jeg skulle gå og legge igjen, og det gjorde jeg :P
Neste dag så var det avgårde til Disneyland ^^ Vi var skikkelig gira, men vi skulle aldri ha dratt en lørdag, har aldri sett så mange mennesker i hele mitt liv! Og i løpet av den dagen så vi bare ca ti andre utlendinger, så endte opp med at vi fikk utrolig mange blikk og en del var nysgjerrig. Noen ville tilogmed ta bilde sammen med oss :P
Som dere ser så var det allerede pyntet til Halloween på den tiden (midten av september kanskje?) og lysshowet de hadde om kvelden var utrolig kutl!! Har aldri sett noe lignende. Jeg husket at paraden i Paris var fantastisk, men dette overgikk det galant! Var veldig fint å se på! og Dinseyland var større enn DisneyResort Paris, men det var ikke like lange køer i Paris som det var i Tokyo. Sto vel i gjennomsnitt 1 time i kø for hver eneste ting, ofte mye lengre! >-< vi var så lei til slutt og så trøtte at vi ble skikkelig overtrøtte på siste turen vi skulle ta. Så da fant vi frem kameraet og begynte å ta tulle bilder. Folkene rundt oss må ha trodd at vi var gale, gale utlendinger :P